DZIEŃ 2
Panel: Spotkania – artystów i archeologów
Katarzyna Pyżewicz, Maciej Kaczor i Barbara Wielgus (Instytut Archeologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Sztuka wśród archeologów. Wybrane przykłady
Zofia Małkowicz-Daszkowska (Instytut Socjologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), O spotkaniu artystów i archeologów z socjologicznej perspektywy
Monika Stobiecka (Wydział Artes Liberales, Uniwersytet Warszawski), Perspektywy i wyzwania badań na styku archeologii i sztuki
Panel: Sztuka najdawniejsza
Andrzej Piotr Kowalski (Instytut Archeologii i Etnologii, Uniwersytet Gdański), Wytwórczość w społecznościach pierwotnych w świetle pragmatystycznych koncepcji sztuki
Witold Migal (Państwowe Muzeum Archeologiczne w Warszawie), Sztuka narzędzi krzemiennych w epoce kamienia
Tomasz Płonka, Bernadeta Kufel-Diakowska i Marcin Diakowski (Instytut Archeologii, Uniwersytet Wrocławski), Sztuka mobilna paleolitu i mezolitu w świetle badań biografii przedmiotów zdobionych
Panel: Artyści wobec tradycji
Katarzyna Klich (Wydział Malarstwa i Rysunku, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), Archeologia. Rzeczywistości
Izolda Kiec (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), Biografistyka jako archeologia ruin
Małgorzata Kaczmarek (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), Doświadczenie materii – archiwizacja i archeologia współczesnego świata jako metoda pracy twórczej Jaimini Patel
Panel: Na styku przeszłości i teraźniejszości
Andrzej Rozwadowski (Instytut Wschodni, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Sklejona tożsamość – dialog z tradycją w sztuce Jane Ash Poitras
Magdalena Boniec (Instytut Wschodni, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Ślady przeszłości we współczesnej sztuce Syberii – wokół dylematu artystycznej interpretacji dziedzictwa
Radosław Palonka (Instytut Archeologii, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie), Czy spirala zawsze była „drogą”? Sztuka naskalna kultury Pueblo w Kolorado, USA w perspektywie archeologicznej i indiańskiej tradycji ustnej
Panel: Sztuka
Izabela Kowalczyk (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), Artystyczna „archeologia” pamięci na przykładzie Nazistów i Prawdziwych nazistów Piotra Uklańskiego
Aleksander Radziszewski (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), Sztuka jako forma wizualizacji śladów archeologicznych – „Projekt LINIA. Kartoszyno / Elektrownia Jądrowa Żarnowiec”
Justyna Ryczek (Wydział Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), Sztuka jako użytkowanie – jakie możliwości otwiera szerokie rozumienie sztuki